Chat with us, powered by LiveChat

Mötesbokning

Få kvalitativa möten direkt i din kalender och minska din tid på nykundsbearbetning. Vi arbetar med modern och resultatbaserad mötesbokning som leder till nya kunder och ökad försäljning.

Därför behöver du mötesbokning som verkligen fungerar

Allt handlar om tid. Tid som ska investeras i strategier, prospektering och system för nykundsbearbetning. Tid att bygga upp säljteam som ska ringa kallt, vilka också behöver kontinuerlig utbildning. Tid att testa vad som fungerar för olika målgrupper. Och tid att utvärdera och följa upp för att kunna optimera resultat.

Du kanske gör allt det här redan och bokar möten, men är inte nöjd med utfallet och kvantiteten. Du backar bandet och gör om igen. Det tar tid, massor av tid som du och dina säljare behöver på kundmöten. 

Det går att fortsätta boka möten “som vanligt”. Men hur länge?

Fördelar med vår Mötesbokning

Strategiskt från dag 1

Vi gör en grundlig uppstart, segmenterar, prospekterar och tar fram kraftfulla budskap för att bearbeta din målgrupp så effektivt som möjligt.

Egenutvecklat system

En viktig ingrediens i vår framgång ligger i vårt eget mötesbokningssystem som ger dig total transparens som kund.

Kompetens och erfarenhet

Hos oss arbetar endast erfarna och utbildade projektledare med mångårig erfarenhet inom mötesbokning. En annan viktig ingrediens för framgång.

Mycket, lite eller allt? Outsourca din mötesbokning enkelt med oss

Vi är vana att arbeta sida vid sida som ett komplement till dina säljare. Som exempel behövs oftast en boost i säljarnas pipe under årets intensivare månader för att kunna nå försäljningsmål. Vi har arbetat med företag och organisationer från vitt skilda branscher vilket har gett oss unik insikt i hur man på bästa sätt lägger upp ett agilt arbetssätt för lyckas boka möten under sådana punktinsatser.

Vänder vi på steken finns det även behov av att helt outsourca sin mötesbokning istället för att ha den inhouse. I det fallet går vi in som en långsiktig partner och arbetar nära med dig som kund med ständig uppföljning och förslag på förbättring för att nå önskade resultat.

Med oss väljer du hur ofta, mycket och länge – vi anpassar oss efter dina behov.

Kombinera BisnisFinderPlus med mötesbokning för ökad försäljning

Här ser du snittet från våra kampanjer med e-posttjänsten BisnisFinderPlus. En del av din målgrupp gillar samtal, andra föredrar mail. BisnisFinderPlus är vår egenutvecklade e-posttjänst som effektivt bearbetar din målgrupp via mail. Tillsammans med mötesbokning får du ett optimalt verktyg för outbound-marketing och försäljning i ett. Läs mer om BisnisFinder Plus här.

%

Öppningsfrekvens

%

Ökad försäljning

%

Svarsfrekvens

Boka demo

Som du ser 100% av våra kunders senaste kampanjer har gett ökad försäljning. Vad väntar du på?

Jag vill bli uppringd!

Lämna ditt telefonnummer här så kommer en säljare att ringa upp dig gällande vår mötesbokning.

10 + 2 =

Morgondagens mötesbokning, redan idag.

Bearbetning med tracking och mycket effektivare
Full koll på vilka som öppnar, klickar och svarar på dina mail för att effektivt bearbeta din målgrupp.

Anpassad frekvens
Anpassar antalet mail efter dina förutsättning och vilket tempo som passar dina säljare.

Uppdaterat register
Vi minimerar antalet studsar och felaktiga mail genom att alltid arbeta med fräscha register.

Integration som fungerar för alla 
Outlook, Gmail eller Exchange spelar ingen roll, BisnisFinder lämpar sig för alla system.

Smarta regler styr mailen
Genom smarta regler så kan vi anpassa mailen beroende på hur responsen ser ut och din mötesbokning blir mycket effektivare.

Våra olika prispaket

300 kontakter / månad

  • Till beslutsfattare i er målgrupp
  • 1 st avsändarekonto
  • Egen personlig copywriter
  • Uppsättning av mailkampanj
  • Månadsrapporter

Årsbetalning: 4 990 kr/mån
Månadsbetalning: 6 990 kr/mån

Vårt mest populära paket!

800 kontakter / månad

  • Till beslutsfattare i er målgrupp
  • 1 st avsändarekonto
  • Egen personlig copywriter
  • Uppsättning av mailkampanj
  • Månadsrapporter
  • Möjlighet till bokade möten!

Årsbetalning: 8 990 kr/mån
Månadsbetalning: 10 990 kr/mån

1500 kontakter / månad

  • Till beslutsfattare i er målgrupp
  • 2 st avsändarekonto
  • Egen personlig copywriter
  • Uppsättning av mailkampanj
  • Månadsrapporter
  • Möjlighet till bokade möten!

Årsbetalning: 10 990 kr/mån
Månadsbetalning: 12 990 kr/mån

Några  kundcase

ATEA Sverige

ROI från dag 1 för ATEA

Med pricksäker målgruppshantering och rätt “approach” kunde vi hjälpa ATEA med nya, heta säljmöten som genererat nya nyckelkunder för ATEA.

NetApp Sweden

NetApp ökade sin försäljning direkt med BisnisBooking

Samarbetet med NetApp har pågått i flera år nu och med en extern säljgrupp som Bisnis har vi ökat vår försäljning avsevärt inom de områden vi har arbetat.

Huawei Technologies Sweden

Vi fick pausa antal möten

– Vi fick pausa mötesbokningen för att våra säljare skulle hinna med att gå på och hantera alla nya säljmöten. Vi är chockade över hur mycket vi kunde få ut på vår investering.

5 vanliga myter om mötesbokning

Vi vet. Mötesbokning har fått ett dåligt rykte och det är inte mycket vi kan göra åt det förutom att göra ett riktigt bra jobb. Men du har säkert ändå en hel del funderingar för vad som är sant och falsk om mötesbokning? Perfekt, då slår vi hål på några myter:

Myt 1: “ Mötesbokning är samma sak som telemarketing”

För vissa kanske detta stämmer, men vi tänker lite annorlunda. Istället för att fokusera på försäljning där och då i telefon tror vi att ett effektivt möte med kunden är det som verkligen genererar affärer. Vi förstår att dina framtida kunder får mängder med samtal varje dag och att de vill tänka igenom sina beslut, precis som du också vill. Så istället för att lägga vikten vid försäljningen och trycka bort kunden, så fokuserar mötesbokning istället på att bjuda in kunden där mötet alltid är i fokus.

Myt 2: “Det är ingen som vill boka möten över telefon”

Det långa svaret: Att förstå sin målgrupp är A och O inom försäljning och marknadsföring. Vissa föredrar samtal över mail eller andra kontaktvägar. Dessutom spelar timing otroligt stor roll för utfallet inom mötesbokning över telefon. En annan viktig faktor är att göra sin hemläxa, dvs själva prospekteringen. Att nå rätt person med rätt budskap, oavsett om det är via telefon eller annan kommunikation, är det som fungerar bäst. Dessutom är mötesbokning lite som ett hantverk där mötesbokarens erfarenhet är avgörande för utfallet.

Det korta svaret: Jo, det fungerar. Vi bokar massivs med möten åt våra kunder varje månad med företag från vitt skilda branscher som kunder.

Myt 3: “Mötesbokning är dyrt”
Det finns många olika upplägg för mötesbokning och olika prissättningar. Men innan man stirrar sig blind på prisjämförelser är det viktigt att ställa sig frågan vad man kommer att få ut av mötena som kommer att bokas? “Hur mycket är en kund värd och vad vill vi ha för ROI?”. Jämfört med många digitala kanaler är mötesbokning oftast ett billigare alternativ då kunden får det resultat man vill ha direkt – ett möte med kund som leder till affärer. 

Myt 4: “Man får aldrig någon statistik med mötesbokning”

Mätbarhet blir allt viktigare inom sälj och marknadsföring. Här är mötesbokning är inget undantag, tycker vi. I vår värld handlar mötesbokning om att nå resultat där tillförlitlig data är en otroligt viktig del. Man ska därför förvänta sig kontinuerlig rapportering från sin mötesbokningspartner som visar hur många möten som bokats, när, med vem och vad som sades. Utöver den information behöver kunden även veta hur många återkomster som kommit in, hur dessa ska hanteras och hur många samtal som har ringts. Bara för att ge några exempel.

Enkelt uttryckt ska kunden få detaljerad information som är enkelt att förstå och lätt att lägga in, t.ex i sitt eget CRM.

Myt 5: “Mötesbokning är död och föråldrad jämfört med digitala kanaler”

Inbound marketing och digital marknadsföring hjälper många företag att nå sina försäljnings- och marknadsföringsmål. Men har de verkligen ersatt mötesbokning? Vi tror inte det. Istället tror vi att mötesbokning, liksom personlig e-postmarknadsföring, hjälper företag att växa genom att öka sin försäljning på ett snabbt och effektivt sätt. Mötesbokning handlar inte om branding eller om att bygga varumärken. Istället ligger fokus på det som verkligen ger affärer – effektiva kundmöten.

Summa summarum: Det finns många vägar till Rom och mötesbokning tar oftast fågelvägen dit. Inte övertygad? Läs vår artikel om hur mötesbokning har dödförklarats liksom e-postmarknadsföring, men fortsätter att ge resultat.

Kul att du är nyfiken, ställ gärna en fråga till oss här eller chatta med oss i rutan till höger om vår mötesbokning

Beskriv gärna dina utmaningar du har idag med din mötesbokning vilken målgrupp du vill nå.

3 + 14 =